Evropa čaka na Trumpovo pismo o carinah, šef BMW upa na “vzdržen” dogovor

EU je upala na celovit trgovinski sporazum z ZDA, a prihaja do spoznanja, da se bo verjetno morala zadovoljiti z začasnim dogovorom.
Evropska unija se je v petek pripravljala na prejem pisma ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki je dejal, da bi v petek lahko sporočil načrtovano carinsko stopnjo za uvoz evropskih izdelkov v ZDA, kot je v preteklih dneh storil z drugimi trgovinskimi partnericami v okviru širše carinske vojne, poroča Reuters.
EU je sprva upala, da bo z ZDA sklenila celovit trgovinski sporazum, ki bi vključeval ničelne carine za industrijsko blago, vendar so meseci zapletenih pogajanj privedli do spoznanja, da se bo verjetno morala zadovoljiti z začasnim sporazumom in upati na boljši dogovor v prihodnje.
Države članice EU sicer niso enotne glede cilja pogajanj, saj si Nemčija prizadeva za hiter dogovor za zaščito svoje industrije, medtem ko druge članice EU, kot je Francija, pravijo, da pogajalci EU ne bi smeli pristati na enostranski dogovor pod ameriškimi pogoji.
Potem ko je Trump pustil velik del sveta ugibati o svojih namenih, ko je aprila za tri mesece zamrznil tako imenovane vzajemne carine, je v zadnjih dveh tednih predstavil nove carine za številne države, vključno z zaveznicama Japonsko in Južno Korejo, skupaj s 50-odstotno carino za baker in zvišanjem carinske stopnje na 35 odstotkov za Kanado.
“Potrebovali bi kristalno kroglo, da bi ugotovili, kakšni so nameni ZDA,” je za Reuters dejal diplomat EU, ki je želel ostati anonimen. Drug vir, ki pozna pogajanja med ZDA in EU, je dejal, da je dogovor blizu, a da je težko napovedati, če bo EU vendarle prejela pismo z napovedjo nadaljnjih carin oziroma kdaj bi lahko bil dokončno sklenjen kakršen koli sporazum, piše Reuters.

Šef BMW optimističen glede dogovora
Izvršni direktor proizvajalca avtomobilov BMW Oliver Zipse je v petek na dogodku v Münchnu dejal, da je optimističen, da bosta EU in ZDA kmalu dosegli “vzdržen” dogovor o uvoznih carinah za avtomobile, še piše Reuters.
“Optimističen sem, da bo dosežen vdržen izid, vendar moramo na rezultat počakati,” je Zipse povedal novinarjem.
Dejal je, da bi lahko bil del dogovora tudi morebiten “mehanizem neto izravnave”, ki bi omogočil, da bi izvoz iz ZDA izravnal uvoz. BMW bi imel od takšnega dogovora koristi, saj je njegov največji proizvodni obrat v Spartanburgu v Južni Karolini. Mehanizem bi lahko temeljil na vrednosti izvoza z ameriškega trga – več kot 10 milijard dolarjev leta 2024 v primeru BMW-ja – in ne na številu izvoženih vozil, je dejal.
Če bi se obe strani dogovorili o takšnem mehanizmu, bi to lahko koristilo tudi uvozu avtomobilskih delov, za Reuters še pravijo ljudje, ki so seznanjeni z zadevo.
Trump je za uvoz avtomobilov v ZDA določil 25-odstotne carine.